08 May 2011

Første sømprosjekt på ny symaskin!

Mai 2011 037 
Har sydd et skjørt…, måtte jo få prøvd det nye vidunderet mitt! Enkel modell med strikk i livet.
Det blå stripete stoffet er et gammelt dynetrekk, kjøpt på loppemarked en gang i tiden. Kappen nederst med blå blomster på hvitt bakgrunn er et quiltestoff.

Morsomt å endelig kunne sy sånne ting også, det var nemlig umulig på den gamle symaskinen fordi den sydde så stygge sømmer, fikk ofte store løkker på baksiden når jeg sydde på den. (det var feil på trådspenningen)

  Mai 2011 049 Mai 2011 038 

 

Mai 2011 065

I går var jeg helt opptil Trysil for å klipppe meg. Søsteren min har skrytt så uhemmet av en frisør fra Lillehammer som kommer til Trysil hver 6. uke for å klippe og style tryslinger. Hun har selv hvert der to ganger og niesen min har hvert der en gang, og begge ble utrolig flotte på håret.

Ettersom jeg ikke har vært fornøyd med min egen sveis den siste tiden(relativt begrep)lot jeg meg enkelt overtale til å klippe meg hos henne jeg også. Hun fikk fullstendig frie tøyler, jeg var helt åpen for noe nytt, og det ble det jammen også! Jeg ble klippet KORT, panneluggen forsvant som dugg for solen og fargen, som ikke kommer frem på bildet, er ganske knall (mørk)orange med mørkere striper. I tilegg farget hun også brynene og nappet de…, auu!

Jeg ble veldig fornøyd, faktisk så fornøyd at jeg  våger å poste et lite bilde av meg selv…lol

                                                   Mai 2011 062  Mai 2011 052

I dag har vi vært på loppemarked. Det ble en pose med klær og stoffer. Har planer om noen kjoler i redesign i noe av det jeg kjøpte…

Ønsker deg, kjære leser, fine mai dager… :O)

25 comments:

Hulda said...

Bertine er kjempefin i skjørtet! Synes det kledde henne så godt. :)Du er flink med symaskinen!

Sylke Feldhusen said...

Så fint skjørt du har sydd. Bra at du nå har en symaskin som virker! Og gratulerer med ny sveis :)

Elisabeth, innerst i veien said...

Grattis med ny symaskin, virker som det var på tide. Kult skjørt og enda kulere sveis. ☺

Snertne sneller og små nøster said...

Så tøff du ble på håret,og så bra at du ble fornøyd :-) Det må være deilig for deg å ha fått deg ny maskin :-)) Skjørtet ble kjempefint!

Ha det godt - klem Siv

Anonymous said...

Så fint skjørt! Det er en god følelse å lage nye plagg av brukt. lykke til med nye plagg!

EllenSand said...

Hey! Så koselig å få se deg! :)
Og Bertine er det alltid like herlig å se bilder av. Skjønn unge som får meg til å smile.
Skjørtet ble sommerlig lekkert. Likte veldig godt stoffene. Det ER tilfredstillende å få til noe med symaskina. :) Håper å få sydd noe jeg også denne uka. Nå er jo minstemann frisk.
Ellen :)

Gry said...

Kjempefint skjørt!
Og du ble flott på håret!
Ønsker deg og Bertine ei fin uke!
Klem : )

Mette said...

Du vart veldig stilig på håret. I følge Dagbladet så er raudt hår det hotaste som finst i Hollywood for tida. Søte Bertine i flott skjørt. Likte godt det gamle dynetrekket. Takk for hyggeleg melding på bloggen min :-).

Mirdiz said...

Kjempesøtt skjørt:)

Du ble stilig på håret, den frisørenturen kan du være godt fornøyd med! :)

Kristoffa said...

Gratulerer med ny frisyre. Sprekt! Den kledde du veldig godt!!!!
Så fint skjørt du har sydd også. Det likte jeg!

Tonemor said...

Den frisyren kledde deg veldig bra. Arti å se damen bak bloggen også.
Nydelig skjørt Bertine har fått.
Ønsker deg en super super uke
Klem Tone

Janne i Fagerlia said...

ÅÅÅ, så søtt og sommerlig skjørtet ble. Og så er det jo så morsomt å bruke gamle testiler i en ny sammenheng. Flott på håret ble du også!

Elins Strikkeri said...

Så fint skjørtet til Bertine blei!! Grattis med ny fin hårsveis, veldig kledelig:))

Annelis hantverk said...

Så vacker kjol och den passade ju perfekt! Snygg frisyr!
Ha en bra dag!

Groskro said...

Veldig fint skjørt og sveis!! :-)

Ha en fin mai-uke du også!

:-)

STRIKKEMOR(O) said...

Så flink du er. Kjempefint skjørt!

Mie said...

Deilig med ny symaskin! Og heldige Bertine som får så mye fint av mamman sin. Syns forresten du ble veldig fin på håret!

Vilma said...

Du ser smuk ud :-))))

god maj uge :-)

Fru Keilegavlen said...

Flott skjørt og ein nydeleg modell!!

Tonje said...

Gratulerer med ny symaskin. Skjørtet vart kjempeflott. Spent på å sjå kva du har funne på Brukten til redesignidèane dine :)

Siri said...

Jeg elsker re-design så det skal bli spennende å se hva det kommer ut av den posen med loppemarkedklær! Skjørtet ble veldig fint! Hilsen Siri

Anita Tørmoen said...

Kjempeflott:) Og det er artig å se de nye bildene av deg:)

Ellen* said...

Åh - så kjekt med ny og god symaskin! Jeg ønsker meg egentlig symaskin, jeg óg, for jeg bare låner den jeg bruker (men nå kommer eieren snart hjem fra to år utlandet, så...)
Og så var det veldig kjekt å se bilder av deg! Har liksom ikke hatt noe fjes å feste på navnet:o) Kjempefin sveis og farge ble det óg!
Og takk for at du kommenterer - og er med på gibort'en - i bloggen min!:o)

Ellen* said...
This comment has been removed by the author.
Ellen* said...

Åh - så kjekt med ny og god symaskin! Jeg ønsker meg egentlig symaskin, jeg óg, for jeg bare låner den jeg bruker (men nå kommer eieren snart hjem fra to år utlandet, så...)
Og så var det veldig kjekt å se bilder av deg! Har liksom ikke hatt noe fjes å feste på navnet:o) Kjempefin sveis og farge ble det óg!
Og takk for at du kommenterer - og er med på gibort'en - i bloggen min!:o)