09 December 2010

Julegavetips – Lommetøfler… :O))

Hvis du fortsatt har noen julegaver du skulle ha laget, så anbefaler jeg LOMMETØFLER…
   Desember 2010 079
De er raske å strikke, dekorative i seg selv, i tilegg til at de er både praktiske og fornuftige…, spesielt i disse dager!
Mine er strikket etter Snuppesnellas oppskrift, den finner du HER.
Desember 2010 080
Jeg har strikket ett par i alle størrelsene, liten, mellom og stor, greit å orientere seg om hvilken størrelse som passer til hvem. Jeg har strikket tøflene i et litt tykkere garn enn det som står i oppskriften og utfra det syns jeg den største modellen passer best til meg selv(str. 39), mens den lille modellen passer best til Bertine(str. 32)
Desember 2010 076
Garnet jeg har brukt heter Incawool, det er 100% highland wool fra Hjertegarn. Første gang jeg strikker av dette garnet. Jeg har brukt pinner 4,5 mm.
Desember 2010 069
Stakkars sykkelen min, den fryser…. :O))
Har ikke noe annet sted å oppbevare den, så den må tilbringe vinteren ute!

19 comments:

Anonymous said...

Lekre lommetøfler.
Jaaa staakar lille sykkelen.
Klem:)

Linda said...

Kjempesøte! Disse fikk jeg lyst å prøve meg på! Liker å lage noen hjemmelagde julegaver, men i år tror jeg det blir knapt med tid. Men får kanskje tid til åå strikke noen sånne!

Rekkehuset said...

De var kjempesøte:-) Har tenkt på å prøve meg på sånne mange ganger, kanskje jeg endelig skal få gjort det? Kjappe julegaver er velkomne:-) Her er det ikke bare sykkelen som fryser... Hjertelig hilsen Hanne.

LeKaQuilt said...

Å de var fine! Praktisk og flotte...
Ha en riktig fin førjulstid :o)

hanne said...

Flotte var de! Har aldri strikket slike tøfler, men tusen takk for tipset :) Jeg skal jammen prøve :) Ha en fin dag! Jeg har forresten en award til deg inne hos meg :)
Klem!

fredagsmasker said...

Så fine de er! Har lenge hatt planer om å strikke gjestetøfler siden det ikke er så varmt hos oss - godt tips!

siddisisalou said...

Kjempefine tøfler !
Stakkars sykkel - har du ikke en terrasse eller en god venn som sykkelen kan hospitere hos ?

Snuppesnella said...

Hei sann.

Så fine lommetøflene dine ble !
Kjekke å gi og kjekke å få. ;)

Ellen said...

Heisann:)
Så fine lommetøfler!Og så fin blogg, du er bare råflink altså:)
Følger med videre jeg!
ha en fin torsdag!

Vilma said...

Hej Søde Synnøve

Haha , jeg har osse helt glemt at sende dig trøje , nu er den ordnet og pakket ind til dig , og klar til afsendelse imorgen.

KH Vilma

Anita Tørmoen said...

Superflotte lommetøfler:) Sykkelbildet var fint:)

Tonemor said...

Stakkar sykkel, den så virkelig kald ut.
Nydelige tøfler.
God kveld
Klem Tone

Anonymous said...

Så herlige farger, da. Disse så kjempefine ut. Jeg digger selvlagde julegaver. det er det aller beste.
Klem

Silje sin blogg said...

For noen nydelige tøfler! Perfekte smågaver da! Fargene var jo kjempe fine;) Tror jeg skal prøve meg på ett par slike, men det blir nok ikke før etter jul er jeg redd..

Snertne sneller og små nøster said...

Så ut til å være litt vel kaldt til sykkelen din ja - brrr! Vi er heldige som kan være innendørs :-) Takk for oppskrift - du er så flink til å dele du :-D

Ha en fin kveld og klem fra Siv

Anne N. said...

Sykkelen er jo reneste skulpturen :o) Du kunne nesten fått pris for den!!
Flotte tøfler, er disse gode å ha på foten, ser like ut både foran og bak?
Klem, Anne:)

Anonymous said...

Hei.Kjempe nydelige tøfler.Mye nydelige farger.Kjempe fine gaver.Ønsker deg en riktig fin førjulshelg.Klem fra Bodil.

Groskro said...

Veldig fine tøfler og kjekk julegave!! Nå tror jeg at jeg er ferdig med all strikkingen til jul, men det er greit å ha noe liggende til neste år også :-)

Sykkelen så kald ut ja...

Ha en fin førjulshelg :-)

Grannylovestoknit said...

Lommetøflene dine er kjempefine!
Og bloggen din er kjempefin! Så mye fint og fargerikt. Har selv strikket noen lommetøfler og de blir veldig godt mottatt av de som har fått dem i gave.
Ser at du får til så fin kant! Hvordan feller du på hver side? To sammen eller annen måte?