23 February 2009

Fargerike vanter...

Tre fargerike vanter...

Vanter i sort "Finull" og "Popcorn"

Vanter i blått og limegrønt...
Nå er vinterferien over!
Vi hadde fire flotte dager i Trysil, sammen med nærmeste familie. Det snødde nesten hver dag, akkurat som om det ikke var nok snø fra før..., men vi fikk gått på ski, aket på akebrett og ikke minst grillet pølser på bål.

Jeg hadde med meg en restepose med garn (garn som kunne toves), og fikk strikket noen vanter. Har strikket ett par med sort finull og en tråd Popcorn fra Dalegarn.


Ett par i en tråd blå "Tove" fra Sandnes Garn og en tråd "TuttiFrutti" fra Du Store Alpakka.
Jeg fikk akkurat litt for lite blått garn, så da ble det limegrønt ytterst på tomlene.


Det tredje paret er et par i lilla og grønt, men de er ikke helt ferdig ennå!

De to førstnevnte er nå i vaskemaskinen...

Grilling av pølser...

Bertine koser seg... :O)


God kveld!

17 comments:

STRIKKEMOR(O) said...

Så fine vottar du har strikka! Ser ut til at de hadde ein fin vinterferie!

h.espe said...

Så flott at dere har hatt en deilig vinterferie! Bildet Så av Bertine som koser seg med pølse var bare sååå herlig... Produktiv har du også klart å være i ferien - vottene var kjempefine!

Ha en kreativ uke videre!

Klemmer fra meg

Hulda said...

Så fine votter du viser, helt herlige, spennende garn og mønster du bruker. Bertine er kjempesøt. :)

Lena said...

Så herlige bilder av barn som koser seg med å grille pøsler!! Kjenner jeg kunne tenkt meg å gjøre det samme selv! Morsomme votter du har laget:-)

Gry said...

Skal si du har vært flittig i vinterferien ...flotte votter!
Og så koselige bilder i snøen med pølsespising.
Ha ei fin uke!
Klem Gry : )

garnlykke said...

Vottene var fiiine:)) Så artig å kombinere de garntypene. Gleder meg til å høre toveresultatet.
Høres ut som dere hadde fin ferie, ser ut som din lille koser seg veldig:0)

garnlykke said...

Vottene var fiiine:)) Så artig å kombinere de garntypene. Gleder meg til å høre toveresultatet.
Høres ut som dere hadde fin ferie, ser ut som din lille koser seg veldig:0)

garnlykke said...

Oi... hvordan kunne det skje..?

Timotei said...

Skikkelig fine votter! Slike fikk jeg også lyst til å strikke. Har jo så mye finullgarn liggende som burde vært brukt til noe. Hvilket mønster har du brukt?

Tino said...

Så flotte fargerike votter. Ser ut som dere hadde en super tur. Er ikke mye som kan måle seg med pølsegrilling ute i naturen.
Ha en fin dag :0)

pepperkverna said...

SÅ flotte votter! Morsomme med faragekombinasjonene! Hege

garnlykke said...

Hei
Har en utfordring til deg i bloggen min. Håper det er greit...

garnlykke said...
This comment has been removed by the author.
oheidia said...

Så fine vanter! Jeg likte de blå med grønt på for blått er liksom litt meg da! Men begge var flotte og fargerike!

Hærlig med vinterferie og Bettina ser ut som om hun koser seg med grillet pølse ute! Nam, sier jeg! Det er en nostalgisk følelse å grille pølser på bål. De er gode selv om de blir brent fakstisk, for de er lagd ute!

Takk for hyggelige kommentarer i bloggen min. Håper du har det bra.

Klem klem

Monicas said...

Disse var fine....morsomt garn..å garnbutikkene flommer over av mange fine detaljegarn.....ha en fin fin helg unge dame.....:)

Anita said...

Hei!! Bare innom for å ønske deg en god helg! KOs deg! Masse klemmer fra Anita!

Blåbærtua said...

Koselig bilder. Jeg fant også ut at An Angels Story var utsolgt på de fleste nettbutikker. Jeg fikk tilslutt napp i Australia hos Honeysuckle Cottage. Det ble til tross for portoen billigere enn om jeg hadde klart å få tak i den i Norge. Har enda ikke bestemt meg for farger, men gleder meg til å komme igang. Det er jo alltid noen annet som sniker i køen... ;O) God helg !