Showing posts with label kort. Show all posts
Showing posts with label kort. Show all posts

08 April 2012

Punch ART – bamsekort… :O)

Nå er det nesten en måned siden jeg blogget sist, tror det er den lengste bloggepausene jeg har hatt…, flere årsaker til det. Ble aldri helt ferdig med den første influensaen, før jeg fikk bihulebetennelse og ny influensa. Lå med høy feber i 5 dager og hadde etter det problemer med å finne tilbake til kreftene. Kreftene har sånn smått vendt tilbake, men har hatt lite energi og inspirasjon til hobbyrelaterte aktiviteter. Har knapt tatt i heklenålen de siste fire ukene.

Men det har da vært godt for noe….:O), har fått lest noen av de mange uleste bøkene som hadde hopet seg opp bokhyllen…. :O)

APRIL 2012 144

I dag har jeg laget noen bursdagskort…., mest med tanke på alle barnebursdagene Bertine er på i løpet av året. Bamsen på bildet er laget av puncher, derav navnet “punch art”. Hvis du googler det så finner du utrolig mange flotte kort laget av alle mulig forskjellige puncher. Firkantenede, ovale, runde, etc.

APRIL 2012 149

Jeg har tatt utgangspunkt i 4 runde og en oval punch…., og laget et søtt lite bamseansikt utav de. Delene ble chalket før de ble limt sammen.

APRIL 2012 141

Ønsker deg en fin kveld… :O)

06 September 2011

Vintage julekort… :O)

Disse to julekortene laget jeg på scrappemessen i helgen. Begge er laget i såkalt vintagestil… :O)

September 2010 032

September 2010 033

Kartong fra Bazzill. Vintagebildet og papirene kommer fra Pion Design.
Perlene er fra Prima. Snøkrystallene er en Marvy Uchida punch. Blomstene er stoffblomster som kan kjøpes i metervis. Notearket er fra en gammel sangbok. Sløyfen på tagen er osteklut.

September 2010 028

September 2010 030 
Kartong fra Bazzill, mønsterpair fra 3ndy papir. Vintagebilde fra Pion Design. Blomster fra Prima. Gjerde fra “Kort og godt”. Sang fra en gammel sangbok(kjøpt på loppemarked… :O))

Alle disse produktene får du kjøpt hos Papirpikene… :O)

04 September 2011

Scappetreff på Eina… :O)

Jeg har vært på scrappetreff på Eina (Vestre Toten)… :O) JUHuu…, det var moro!

Lenge, veldig lenge, siden jeg var på treff sist… :O) Var litt spent på om jeg i hele tatt ville få gjort noe…,  og spent på om jeg “kjente” noen.

Jeg fikk laget 6 kort, høres kanskje ikke så mye ut, men som kjent er det ikke på treff man er mest produktiv, samt at jeg har jo ikke akkurat laget så mye av hverken kort eller layouter det siste året! Ikke var jeg på treffet hele helgen heller, kun fra fredag til lørdag… :O) Derfor er jeg godt fornøyd med at jeg fikk laget hele 6 kort. 3 julekort, 2 bursdagskort og 1 høstkort!

Jeg kjente ikke så mange, men det gjorde absolutt ingen ting. Jeg ble sittende på et bord med veldig hyggelige scrappedamer. Må berømme det kjempeflott arrangementet, den hyggelig atmsofæren og alle de hyggelige og imøtekommende jentene/damene. 

September 2010 002 
Et bilde fra min plass…, her holdt jeg på med et bursdagskort!

September 2010 009 
Scenekanten ble brukt som utstilling for ferdiggjorte kort og layouter…

September 2010 006

Det fargerike kortet med de to nissejentene på har jeg laget… :O)

September 2010 007 
Flere flotte kort og layouter… :O)

September 2010 008

Hadde tenkt å få tatt flere bilder, men “plutselig” var batteriet tomt…

…. kommer snart tilbake med bilder av kortene jeg laget…. :O)

06 June 2011

Konfirmasjonskort…. :O)

På søndag ble Kristin konfirmert. Selvfølgelig måtte vi lage et kort anleding den store dagen.

JUNI 2011 007

Jeg har brukt Magnolia stempel, som er fargelagt med promarker. Blomster, sommerfugl og bling-bling fra Prima Flowers.

JUNI 2011 009

En 200-lapp med silkebånd rundt er satt fast med en hjertenål.
 JUNI 2011 010 
Jeg digger blomstene fra Prima… :O)

JUNI 2011 012

Jeg liker å sy pyntesømmer på kort, passet på å bruke den gammle symaskinen til det.

JUNI 2011 014
Bertine laget også ett kort til konfirmanten… :O) Hun har fargelagt motivet og pyntet det selv helt på egenhånd. Jeg syns det ble minst like fint!

31 October 2010

Jeg lager julekort.

I dag har jeg begynnt på julekortene…. :O)) For en gang skyld er det greit å være litt tidlig ute!

Julekort 012

Tror aldri jeg har vært så rask til å lage 6 julekort. Vanligvis bruker jeg sååå lang tid, både når jeg scrapper og lager kort. Men jeg hadde på forhånd bestemt meg for at årets julekortproduksjon sklulle være enkel og rask å lage.

Julekort 008

Kortene er ikke så store, de måler ca. 10 cm i høyden.
 Julekort 025 
Kortene er laget av papirposer som jeg har kjøpt på Panduro, vintagebilder som jeg har skrevet ut på printeren, røde juleark med mønster, sider fra en gammel bibel, bølgepapp, blonder, rødt bånd, bånd med “God Jul” og utstansede røde hjerter. De røde hjertene er laget av en “Martha Stewart punch”.

Julekort 010

Jeg brettet papirposen dobbelt før jeg dekorerte fremsiden. Har ikke gjort de ferdig innvendig, må rote frem julestemplene mine med tekst på først.

Julekort 024Har ikke laget fler enn disse 6 i dag…, men jeg trenger flere…. :O))

Julekort 015

Et passende sted å oppbevare de…, en gammel trebutt fra Fellesmeiriet i Oslo. Trebutten fant jeg i garasjen til pappa for noen år siden, full av skruere og spikere.

Julekort 014

Ønsker dere alle en …… nei, ikke GOD JUL, men en Happy Halloween… :O))

20 May 2009

Typisk meg....


...å vente til siste dagen med å lage to konfirmasjonskort...

Her jeg bor er det konfirmasjon i morgen, og i den forbindelse har jeg hele tiden tenkt at jeg skulle lage to guttekort. Jeg har visst det i flere uker, alså har jeg hatt god tid. Likevel har jeg ikke laget de før i kveld. Typisk meg!

Men nå er de levert til morgendagens jubilanter!

Har laget begge kortene ganske like, det er bare mønsterarkene og motivet som er forskjellig.

På baksiden av kortet har jeg brukt mitt rykende ferske personlige stempel. Er kjempefornøyd med det!

Hvis du også ønsker å bestille deg en personlig stempl kan du gjøre det hos Scrapmagasinet.

05 April 2009

Shabby chic kort (+ litt hekling)

I dag har jeg laget et shabby chic kort, eller vintage som mange sikkert vil kalle det. Mitt kort kan sikkert gå inn under begge disse kategoriene. Jeg er ikke helt sikker på hvor grensen mellom de to går, men jeg tror at vintage er litt mørkere og "tyngere" i stilen, mens shabby chic er litt lysere og lettere... Håper jeg ikke tar helt fullstendig feil.

Jeg har brukt papir fra K&Company, har skrapet og rufset kantene før jeg har inket dem med Distress ink fra Tim Holtz, "old paper" og "walnut stain".

Jeg har pyntet med blomster fra Prima, mini roser og crystals fra Prima. "Gratulerer" er et stempel fra Ett Trykk. Jeg er glad for at jeg endelig har fått handlet meg disse megadekorative minirosene.

Begge de to vintage bildene er fra dem jeg scannet inn i går(gamle prospektkort) som er printet i to forskjellige størrelser. Jeg har også inket rundt kantene på bildene.
Tekstsiden av prospektkortet er også scannet inn fra et orginalt kort fra begynnelsen av 1900 tallet
I tillegg har jeg brukt gammelrosa sløyfe, en stoffrest med skrift på, en blonde og en side fra en gammel bibel(som jeg har kjøpt i en bruktbutikk for "slikk og ingenting")

Viser noen bilder fra den blomstrete hekleputen min også. Det går fremover med den og man begynner å se hvordan den vil bli når den er ferdig.

Jeg har heklet alle rutene og alle blomstene jeg trenger. I dag har jeg heklet rutene sammen og festet trådene på både de og blomstene.
Blomstene er ikke sydd på ennå, de er bare lagt der for at jeg skulle se hvordan det blir.

I morgen er siste arbeidsdagen min før jeg tar påskeferie.
Ønsker alle som kikker innom bloggen min en GOD PÅSKE.... :O)

04 April 2009

Vintage postkort

I dag har jeg scannet inn noen gamle postkort som min eksmann arvet etter sin mormor. De fleste er fra begynnelsen av 1900 tallet. Kjempeflotte gamle prospekt kort. Har mange flere, men jeg syns disse egnet seg best til vintage kort.


Printet de ut på matt fotokartong.

Jeg har nemlig store planer om å lage kort i vintage stil.
Har sett så mange flotte som jeg har latt meg inspirere av. Jeg har også handlet miniroser, som jeg skal pynte kortene med.
På torsdag var jeg på scrappetreff, det første på laaang, laaang tid og jeg fikk faktisk scrappet en LO. I går srappet jeg en til, så nå er jeg egentlig litt stolt av megt selv... :O)

God Påske til dere som tar ferie!
Jeg kommer fortsatt til å være her noen dager. Vi reiser til påskefjellet enten tirsdag ettermiddag, eller tidlig onsdag morgen.

25 December 2008

Vintage julekort...

Julekort...
Jeg har ikke laget mange av de i år. Jeg som vært eneste år, de siste fem årene, har laget mellom 35 og 50 julekort, har kun laget 5 til 6 julekort i år.
Når jeg så hvordan det bar avsted, at jeg hverken hadde motivasjon eller tid til å lage, så tenke jeg at jeg kan jo alltids bestille noen elektronisk over nettet. Men så ventet jeg så lenge på å få internett tilgang, og da jeg endelig fikk det, så fikk jeg ikke ut den berømte fingeren...., derfor er det faktisk INGEN som har fått julekort fra oss i år....*blush*..

Men i dag har jeg faktisk laget 2 stk julekort, begge er til to bestemte personer, og begge kortene blir sendt i posten førstkommende lørdag!
Ønsker alle som kikker innom en fortsatt God Jul og Godt Nytt år.

xoxo

29 October 2008

Julekort




Her er et par julekort jeg har laget!
Skulle gjerne vært litt mer produktiv på kortfronten, men....

xoxo

05 October 2008

Julekort - utfordring #2 i "Ett Trykk bloggen"


Hadde store planer om å lage mange kort, men det ble med dette ene julekortet i blåtoner.
Desverre ble bildet litt dårlig, så ta på deg glitterbrillene når du ser på det...lol

Lag på lag kort, med bølgepappi mellom de forskjllige lagene for å få en tredimensjonal effekt.
Den store hvite snøstjernen er i tykk tovet filt(kjøpt på panduro)"Noel" er et stempel(husker ikke levrandør her og nå, og jeg orker ikke gå opp i 2 etasje for å sjekke...*blush*...

Nå er jeg endelig i gang med julekortene..., jammen på tide..., for nå går det fort mot jul!

xoxo

05 August 2008

Kort med "hjemmesnekra" blomster

Har laget to kort hvor jeg har brukt mange produkter fra Tim Holtz.



Dette kortet er 3x6, et format som er akkurat passe til disse stemplene fra Tim Holtz.
Blomsten har jeg snekret sammen av filt blomst, primablomster, zigzag bånd, bånd og det hele er sydd sammen med en sort knapp.
Stempeltrykket er distresset med Distress Inc før jeg har brettet og skrapt kantene med saks for å få en litt vintage stil. Så er alle kantene distresset med brunt.
De forskjellige lagene er festet med limputer.



Grungeboarden er først malt med sort acrylmaling før den er pusset med sandpapir for å få frem strukturen som er i den.



Dette kortet er også laget med stempler og grungeboard fra Tim Holtz. Hjemmesnekra blomst som er laget av store primablomster, bånd og en påsydd knapp som holder det hele sammen.



Denne nøkkelen er også malt med sort acrylmaling før den er pusset for å få en slitt look... :-)

18 July 2008

To kort...




Nå syns jeg det er så moro å lage kort, og da går produksjonen unna, uten at det blir noen masseproduksjon...., langtifra.

Her er to kort jeg har "snekret" sammen i noen sene nattetimer!
Det øverste kortet er med et av motivene i sommerserien til H&S. På begge kortene har jeg brukt restepapir, da jeg ikke liker å å skjære opp et 12x12 ark for å bruke det på et kort. Sparer de til Lo'er. Likevel har jeg så mye restepapir at jeg kunne lagd 100 kort minst uten at det ville synes nevneverdig i restepapir kurven....*blush*...(likevel fortsetter jeg å kjøpe mer papir)

I dag har jeg hatt fri fra jobben og har benyttet dagen til å vaske litt godt, slik at jeg kan ha resten av helgen fri til andre sysler.

Ønsker alle som kikker innom en god weekend!
xoxo

17 July 2008

Jeg har laget et kort!



På tirsdag stemplet og malte jeg flere H&S og Magnolia motiv. Så nå har jeg noe jeg kan bruke når jeg får lyst til å lage et kort. I går kveld begynnte jeg på dette, det ble laget ferdig nå i kveld og er rykende ferskt.
Det er ikke til noen spesiell eller til noen bestemt anledning, så derfor har jeg ikke gjort det helt ferdig innvendig ennå. Jeg syns det er greit å ikke gjøre det helt ferdig for da står jeg friere til hva og hvem jeg skal gi det til.

Jeg har brukt en av mine nyeste magnolia stempler som hovedmotiv på kortet. Kartongen er Bazzil og mønsterarkene er forskjellige rester, bl. annet My Minds Eye - magnolia. Bilettene kommer fra Tim Holtz og dem er helt RÅÅÅÅ, jeg digger dem! :-)

Jeg liker å lage kortene mine tredimensjonale, derfor bygger jeg dem opp med bølgepapp mellom hvert lag med kartong/mønsterpapir. Dette kortet bygger ca 1 cm utfra kortet.

Nå kribler det i fingrene etter å scrappe albumsider også!
Hentet 420 bilder på Japan Photo her om dagen og kjøpte diverse papir og dill på Bikuben i dag så nå er jeg godt rustet for dårlig ferievær....*sjokk*...., som er ensbetydenede med godt scrappevær......*latter*...

Neida, jeg håper det blir mange fine og varme dager selv om jeg personlig er ferdig med det meste av ferien.

xoxo

01 February 2008

Jeg har blitt medlem av Magnolias design team...



Jeg har blitt medlem av Magnolia sitt design team!!!!
Gleder meg veldig til det, tror det skal bli spennende og utfordrende. Jeg som har sett på meg selv som en ren scrapper, som bare lagde layouter har fått dilla på stemlping og kortlaging. Og som så mange andre er jeg hekta på Magnolia sine stempler.

Og etter den lille sneakpeaken på sommerstemplene tror jeg nok ikke at jeg blir noe mindre hektet.

Denne helgen blir nok liten tid til å lage kort. Bertine blir 4 år i morgen og det skal først feires med barnebursdag, før vi drar til svigermor og svigerfar for å feire sistnevntes 70års dag!
På søndag er det fullt hus igjen, da nesten hele min familie kommer for å feire Bertine.

Ønsker alle en god weekend!

27 January 2008

Valentines kort!

I dag har jeg laget noen valentines kort, er litt usikker på hva jeg kan kalles det på norsk? Skulle gjerne hatt en god tittel - alle hjerters dag - synd liksom ikke det klinger så godt....
Forslag mottas med takk...

Stemplene jeg har brukt er fra den nye kolleksjonen til Magnolia - digger den - det er utrolig flott...

Liker å lage "tredimensjonale" kort. Jeg lager folder og rynker i noen av papirene slik at de bygger ut fra selve kortet. Så fester jeg detaljer utenpå der igjen. De bygger ca 1 cm ut.

På fredag var jeg på scrappetreff på Papertrends, årets første for meg, og det var kjempekoselig. Var ikke så veldig produktiv, men jeg fikk da laget en layout og ett kort, og ikke minst svidd av noen kroner. Benyttet samtidig sjansen til å melde meg på kortkurs med Hilde den 9. februar.... Det skal bli veldig gøy, da hun er en av mine store inspirasjonskilder når det gjelder å lage kort.

Ønsker alle som er innom en fortsatt kreativ søndag!